Vad är Footmender?
Vad är Footmender?
Footmender All in Ones produktfördelar i korthet
Nu finns patenterade Footmender All in One som är utvecklad för behandling av ”alla” fotvårdsområdena, torr hud på fötterna, förhårdnader, liktornar och hälsprickor i en och samma produkt, detta eftersom man ofta har alla eller flera problem samtidigt. Man behöver alltså inte köpa olika produkter för de olika användningsområdena, vilket tidigare har varit fallet.
Footmender, med sina sex aktiva ingredienser, har också flera olika funktioner förutom den mjukgörande funktionen som man oftast kanske tänker på. Footmender ersätter därmed fotbad, fotfil, fotsockor och en rad olika krämer, vilket innebär att man nu inte behöver köpa ett flertal olika typer av produkter för att behandla sina torra fötter, förhårdnader, liktornar och hälsprickor. En produkt räcker!
Footmender kommer i en patenterad användarvänlig förpackning som gör det enkelt att dosera rätt och med mindre kladd.
Footmender har en enkel dosering, en gång per dag.
Tack vare de fyra skälen ovan vågar vi påstå:
”Nu är det enkelt att få fina fötter” & ”En produkt räcker”
Skälen ovan innebär också att kostnaden för att behandla dessa problem blir lägre jämfört med traditionella behandlingsmetoder.
Footmender är den enda produkten i sitt slag som är godkänd som Medicinteknisk Produkt Klass IIa (den Europeiska medicintekniska lagstiftningen) för behandling av torra fötter, förhårdnader, och hälsprickor. Den medicintekniska klassificeringen innebär bland annat att effekten är dokumenterad/bevisad och att produktionen sker enligt ett omfattande regelverk.
Vad är Footmender All in One Diabetic?
Footmender All in One Diabetics produktfördelar i korthet
Nu finns patenterade Footmender All in One Diabetic som är specialutvecklad för behandling av ”alla” fotvårdsområdena, torr hud på fötterna, förhårdnader, liktorn, liktornar och hälsprickor hos diabetiker i en och samma produkt, detta eftersom man ofta har alla eller flera problem samtidigt. Man behöver inte köpa olika produkter för de olika användningsområdena, vilket tidigare har varit fallet.
FootmenderDiabetic, med sina åtta aktiva ingredienser, har också flera olika funktioner förutom den mjukgörande funktionen som man oftast kanske tänker på. Footmender Diabetic ersätter därmed fotbad, fotfil, fotsockor och en rad olika krämer, vilket innebär att man nu inte behöver köpa ett flertal olika typer av produkter för att behandla sina torra fötter, förhårdnader, liktornar och hälsprickor. En produkt räcker!
Footmender Diabetic kommer i en patenterad användarvänlig förpackning som gör det enkelt att dosera rätt och med mindre kladd.
Footmender Diabetic har en enkel dosering, en gång per dag.
Tack vare de fyra skälen ovan vågar vi påstå:
”Nu är det enkelt för diabetiker att få fina fötter” & ”En produkt räcker”
Skälen ovan innebär också att kostnaden för att behandla dessa problem blir lägre jämfört med traditionella behandlingsmetoder.
Footmender Diabetic är den enda produkten i sitt slag som är godkänd som Medicinteknisk Produkt Klass IIa (enligt den Europeiska medicintekniska lagstiftningen) för behandling av torra fötter, förhårdnader, och hälsprickor. Den medicintekniska klassificeringen innebär bland annat att effekten är dokumenterad/bevisad och att produktionen sker enligt ett omfattande regelverk.
Vem står bakom Footmender?
Företaget som står bakom Footmender heter Footmender AB.
Kontaktuppgifter är:
Footmender AB
Sveavägen 33
111 34 Stockholm
Tel: 0733-89 26 50
E-post: info@footmender.se
Hur behandlar jag mig med Footmender?
Behandla en gång per dag tills önskvärt resultat uppnåtts. Normalt innebär det en veckas behandling. Vid svåra besvär kan två till tre veckors behandling behövas. Dosera två pumptryckningar per fot. Smörj in Footmender under minst en minut och av praktiska skäl helst på kvällen. Som regel ser man resultat efter första behandlingen. Behandlingstidens längd är beroende av hur svåra besvären är när man startar behandlingskuren, samt vilken grad av utläkning som eftersträvas. När kuren är avslutad bör man, för att bibehålla det goda resultatet övergå till underhållsbehandling. Utan underhållsbehandling riskerar man att besvären successivt återkommer. Lämpligt behandlingsintervall är en till två gånger per vecka.
Finns det några biverkningar eller tillfällen då jag inte bör använda Footmender?
Footmender All in One och Footmender All in One Diabetic ska inte användas om man är allergisk eller överkänslig mot något av de ingående ämnena i produkten. Footmender och Footmender Diabetic kan i enstaka fall ge övergående sveda eller stickningar i huden, särskilt om den är skadad eller sprucken. Obehagen är ofarliga och kan bero på produktens låga pH-värde. I övrigt finns inga kända biverkningar. Footmender och Footmender Diabetic har inga kända kontraindikationer, det vill säga tillfällen då man inte bör använda produkten. Footmender och Footmender Diabetic kan användas av gravida och ammande.
Kontakta vården om du får återkommande eller långvariga besvär med fötterna.
Vad innehåller Footmender All in One?
Aqua, Urea, Sodium Lactate, Lactic Acid, Tartaric Acid, Glycolic Acid, Panthenol, Glycerin, Methyl Methacrylate Cross-Polymer, PEG-20 Methyl Glucose Sesquistearate, Methyl Glucose Sesquistearate, Butyrospermum Parkii Butter, Octyldodecanol, Behenyl Alcohol, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Caprylyl Glycol, Squalane , Menthol, Polyacrylate-1 Crosspolymer, Retinyl Palmitate, Sodium Gluconate.
Footmender All in One har en uppfriskande doft av mentol och innehåller inte parfym. Tack vare sin unika sammansättning innehåller inte Footmender något konserveringsmedel. Footmender All in One är inte testad på djur och innehåller inte ingredienser av animaliskt ursprung.
Vad innehåller Footmender All in One Diabetic?
Aqua, Urea, Sodium Lactate, Lactic Acid, Tartaric Acid, Glycolic Acid, Panthenol, Glycerin, Methyl Methacrylate Crosspolymer, PEG-20 Methyl Glucose Sesquistearate, Methyl Glucose Sesquistearate, Butyrospermum Parkii Butter, Octyldodecanol, Behenyl Alcohol, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Saccharide Isomerate (Pentavitin ®), Hyaluronic Acid, Caprylyl Glycol, Squalane, Polyacrylate-1 Crosspolymer, Retinyl Palmitate, Citric Acid, Sodium Gluconate.
Footmender Diabetic innehåller inte parfym. Tack vare sin unika sammansättning innehåller inte Footmender något konserveringsmedel. Footmender Diabetic är inte testad på djur och innehåller inte ingredienser av animaliskt ursprung.
Vad innebär det att Footmender är en Medicinteknisk Produkt?
Footmender och Footmender Diabetic är de första godkända Medicintekniska produkterna klass IIa i Sverige för behandling av torr hud, förhårdnader och hälsprickor på fötterna. Footmender och Footmender Diabetic uppfyller kraven för en Medicinteknisk Produkt klass IIa enligt den Europeiska medicintekniska lagstiftningen. Det innebär bland annat att Footmenders och Footmender Diabetics effekt är väldokumenterad samt att tillverkningen sker under noggranna och kontrollerade former enligt förutbestämda krav. Tack vare sin klassificering som Medicinteknisk Produkt klass IIa får Footmender och Footmender Diabetic användas på skadad hud.
Vi är certifierade enligt ISO Standarden 13485 och tillämpar principerna i ISO Standarden 14971, vid Risk Management.
Finns det några studier gjorda på Footmender?
Ja det finns det.
I en publicerad studie, där studieupplägg och genomförande i förväg har godkänts av Läkemedelsverket, har Footmender visat mycket goda resultat vid behandling av torr hud, förhårdnader och hälsprickor på fötterna.
Frågor om Footmenders förpackning
Hur länge räcker Footmender All in One?
Hur länge räcker Footmender All in One Diabetic?
En 150 ml förpackning räcker till ca 37 behandlingar. Med en veckas kur och sedan underhållsbehandling en eller två gånger i veckan räcker den i ca sju och en halv respektive tre och en halv månader. Med två veckors kur och sedan underhållsbehandling en eller två gånger i veckan räcker den i ca fem och en halv respektive två och en halv månader.
Footmenders förpackning är en lufttät dospump, vad innebär det?
Footmenders förpackning är en lufttät pump. Det är en modern teknologi för att på bästa sätt skydda innovativa och avancerade beredningar. Tack vare den lufttäta pumpen och produktens unika sammansättning behöver inget konserveringsmedel tillsättas. Förpackningen ger möjlighet till noggrann dosering och allt innehåll kan pumpas ut och användas. Förpackningen är enkel att använda utan att kladda och kan lätt tas med i väskan.
Hur förvaras Footmender samt hur lång hållbarhet har den?
Footmenders hållbarhet anges med ett utgångsdatum på förpackningen och är densamma för obruten som för bruten förpackning. Förvaras oåtkomligt för barn och i rumstemperatur.
Frågor om köp av Footmender
Var kan jag köpa Footmender?
Handla Footmender All in One och Footmender All in One Diabetic direkt här på hemsidan.
Footmender All in One och Footmender All in One Diabetic finns också att köpa på apotek eller hos fotvårdsspecialister och fotvårdsterapeuter.
Vilka är Footmenders köpvillkor?
Köpvillkor
Välkommen att handla Footmender via e-handel. Vi vill att det ska var så enkelt och bekvämt som möjligt att köpa Footmender hos oss.
Här har vi samlat all information som gäller köp, betalning, leveranser och returer. Om du behöver mer hjälp eller har frågor står vår kundtjänst till förfogande via mail. Vänligen fyll i kontaktformuläret så svarar vi dig inom 3 arbetsdagar (vardagar).
Så här handlar du
Här följer en kort beskrivning av de steg du går igenom när du handlar:
Välj antalet förpackningar av Footmender du är intresserad av att köpa och klicka på knappen beställ. Du flyttas nu till betalsidan. På betalsidan väljer du betalningsmetod och följer de anvisningar som ges vid valt betalsätt och när detta är gjort trycker du på knappen lägg order för att avsluta ditt köp. Här skall även rutan med köpvillkor kryssas i. Efter köpet är klart får du en orderbekräftelse på att din beställning är gjord via den mejladress du angivit i beställningen. Kontrollera gärna att allt stämmer och undrar du över något kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Observera att bekräftelsen visar att vi mottagit din order men inte att den hanterats och levererats. Alla leveranser sker med Postnords varubrev vid beställning av upp till två produkter och vid fler än två förpackningar sänds paketet med Privpack.
Priser
Priset på Footmender anges i SEK och är inklusive moms.
Åldersgräns
Du måste vara 18 år för att handla på Footmenders e-handelsida.
Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt och detta gäller för obruten förpackning. Se avsnittet returer för närmare information om byte och returer.
Personuppgifter
Vid beställning av Footmender hanteras alla personuppgifter på ett korrekt, säkert och kontrollerat sätt för att dina uppgifter inte ska kunna läsas av obehöriga. När du lägger din beställning hos oss måste du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering enligt vår dataskyddspolicy. Dina personuppgifter måste vi lämna vidare till våra betalningsförmedlare DIBS, Klarna samt vår logistikpartner för att de ska kunna fullgöra sina åtaganden. Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas. Vi följer Dataskyddslagen (GDPR) och de personuppgifter som lämnas vid köp används endast för att administrera ditt köp. Dina personuppgifter lämnas aldrig ut till tredje part.
Betalning
Att handla på Footmenders e-handel är enkelt och säkert. Du kan alltid hitta ett betalningssätt som passar dig. Du kan välja att betala med direktbetalning, kort, swish eller faktura. Läs mer om de olika betalningssätten nedan.
Swish
Du kan välja att betala med Swish.
Kortbetalning, Faktura, Banköverföring
Vi samarbetar med Klarna. Du kan välja att betala med Kort, mot Faktura eller direkt Banköverföring. Väljer du Faktura skickas till den e-post adress du angav vid beställning. Fakturan ska betalas inom 30 dagar räknat från orderdatum. Om betalning inte inkommit inom denna tid skickas en skriftlig betalningspåminnelse. Då utgår en lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med tillägg på 25,50 %. För din egen trygghet levereras köp med faktura endast till din folkbokföringsadress.
Om retur görs bör Klarna kontaktas för att undvika att påminnelse skickas ut. Observera att din faktura måste betalas även om din leverans är föremål för reklamation. När reklamationen är behandlad sker återbetalning. Om du har frågor om din faktura, vill stoppa fakturan på grund av retur eller tillfälligt vill flytta fram fakturans förfallodatum kan du göra det via Klarnas hemsida. Du kan också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Adressen hämtas från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du kontakta Klarna. De uppdaterar i så fall sitt adressregister och det slår igenom på köpsidan direkt. För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Leverans
Fraktkostnad
Vid leverans av Footmender debiteras ingen frakt, utan varan levereras hem till dig helt utan kostnad. Oavsett hur många förpackningar med Footmender du köper så är det helt utan fraktkostnad.
Leveranstid
Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar. Order som inkommer in före kl.13:00, skickas i normala fall samma dag. Det finns avlägset belägna orter som inte har daglig service och där kan du få räkna med längre leveranstid. Om du inte fått dina produkter, kontakta vår kundtjänst via info@footmender.se så svarar vi dig inom 3 arbetsdagar (vardagar).
Leveranssätt
Ditt paket levereras med Postnords varubrev till ditt närmsta utlämningsställe och om möjligt till din brevlåda/brevinkast. Vid beställning av fler än 2 produkter levereras ditt paket med Privpack till ditt närmsta utlämningsställe. Du kan inte välja eller ändra utlämningsställe. Du måste ha med dig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Om någon annan än beställaren ska hämta ut paketet måste den personen kunna visa både sin egen och beställarens legitimationer.
Avisering
När ditt paket ankommit till utlämningsstället får du ett meddelande i din brevlåda att du har paket att hämta, alternativt kommer leveransen direkt i din brevlåda/brevinkast.
Paketet
Var noga vid beställningen och ange rätt adress och postnummer. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Har du råkat ange fel adress kontakta kundtjänst info@footmender.se
Ej utlösta paket
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Om paketet inte hämtats ut debiterar vi frakt- och hanteringskostnader med 150 kr.
Force Majeure
Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Footmenders kontroll vilken skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force majeure, vilket innebär att Footmender befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.
Returer
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av Footmender. Vid retur av Footmender får sigillet på transportboxen ej vara brutet.
Retur till lager
Du står själv för returen. Footmenders transportbox måste emballeras och inga klisteretiketter eller tejp får sättas direkt på förpackningen. Kundtjänst skall kontaktas på info@footmender.se innan retur sker och du skall då ange returorsak. Du ansvarar själv för varan tills den når vårt lager. Har du frågor om retur, kontakta kundtjänst på info@footmender.se så hjälper vi dig gärna. Om ditt betalsätt är Klarna faktura ska du vid retur inte betala din faktura. Du bör vid retur kontakta Klarna och meddela att du returnerat dina varor för att undvika påminnelse och påminnelseavgift på din faktura. Det gör du lättast via Klarnas hemsida. Du kan också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Reklamationer
Footmender ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå Footmender vara trasig eller felaktig när den kommer fram till dig ska kundtjänst kontaktas på info@footmender.se, innan varan returneras. En skada ska meddelas inom skälig tid från det att skadan upptäcktes. Eventuell skada bör noteras i samband med att Footmender kommer i din brevlåda eller vid utlämningen. En skada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella fraktavgifter i samband med köpet återbetalas. Bifoga gärna en bild. Footmender följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.
Kontaktinformation
Footmender AB
Sveavägen 33
111 34 Stockholm
Org.nr: 559282-8395
Tel: 0733-892650
www.footmender.se
info@footmender.se
Hur och när levereras Footmender?
Leverans
Fraktkostnad
Vid leverans av Footmender debiteras ingen frakt, utan varan levereras hem till dig helt utan kostnad. Oavsett hur många förpackningar med Footmender du köper så är det helt utan fraktkostnad.
Leveranstid
Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar. Order som inkommer in före kl.13:00, skickas i normala fall samma dag. Det finns avlägset belägna orter som inte har daglig service och där kan du få räkna med längre leveranstid. Om du inte fått dina produkter, kontakta vår kundtjänst via info@footmender.se så svarar vi dig inom 2 arbetsdagar (vardagar).
Leveranssätt
Ditt paket levereras med Postens varubrev till ditt närmsta utlämningsställe och om möjligt till din brevlåda/brevinkast. Vid beställning av fler än 2 produkter levereras ditt paket med Privpack till ditt närmsta utlämningsställe. Du kan inte välja eller ändra utlämningsställe. Du måste ha med dig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Om någon annan än beställaren ska hämta ut paketet måste den personen kunna visa både sin egen och beställarens legitimationer.
Avisering
När ditt paket ankommit till utlämningsstället får du ett meddelande i din brevlåda att du har paket att hämta, alternativt kommer leveransen direkt i din brevlåda/brevinkast.
Paketet
Var noga vid beställningen och ange rätt adress och postnummer. Denna kan inte ändras. Om du av misstag angett fel adress kontakta kundtjänst på info@footmender.se
Ej utlösta paket
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi frakt- och hanteringskostnader med 150 kr.
Force Majeure
Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Footmenders kontroll vilken skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force majeure, vilket innebär att Footmender befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.
Hur gör jag vid retur/reklamation?
Retur/Reklamation
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av Footmender. Vid retur av Footmender får sigillet på transportboxen ej vara brutet.
Retur till lager
Du står själv för returen. Footmenders transportbox måste emballeras och inga klisteretiketter eller tejp får sättas direkt på förpackningen. Kundtjänst skall kontaktas på info@footmender.se innan retur sker och du skall då ange returorsak. Du ansvarar själv för varan tills den når vårt lager. Har du frågor om retur, kontakta kundtjänst via telefonnummer ovan så hjälper vi dig gärna. Om ditt betalsätt är Klarna faktura ska du vid retur inte betala din faktura. Du bör vid retur kontakta Klarna och meddela att du returnerat dina varor för att undvika påminnelse och påminnelseavgift på din faktura. Det gör du lättast via Klarnas hemsida. Du kan också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Reklamation
Footmender ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå Footmender vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska kundtjänst kontaktas på info@footmender.se, innan varan returneras. En skada ska meddelas inom skälig tid från det att skadan upptäcktes. Eventuell skada bör noteras i samband med att Footmender kommer i din brevlåda eller vid utlämningen. En skada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella fraktavgifter i samband med köpet återbetalas. Bifoga gärna en bild.
Footmender följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.
Vart vänder jag mig om mitt paket med Footmender inte kommer?
Om du inte fått ditt paket med Footmender, kontakta oss via mail info@footmender.se.